Laatste dagen in Nederland - Reisverslag uit Thorn, Nederland van Tom Peters - WaarBenJij.nu Laatste dagen in Nederland - Reisverslag uit Thorn, Nederland van Tom Peters - WaarBenJij.nu

Laatste dagen in Nederland

Door: tompeters

Blijf op de hoogte en volg Tom

02 September 2010 | Nederland, Thorn

Beste volgers,


Zoals ik in mijn vorige berichten al vertelde, zou ik gisteren per auto naar Berlijn reizen om al mijn spullen te droppen. En zo geschiedde.

Ik heb afgelopen nacht in mijn nieuwe onderkomen in Berlijn geslapen. De reis naar Berlijn verliep goed, ik kwam daar ongeveer aan rond 15.15 uur. Ik had afgesproken met mijn Buddy om elkaar te treffen op haar werk (een accountantsbedrijf genaamd KPMG) midden in het centrum van de stad. Zij had mijn sleutel al opgehaald, en ik pikte die dus bij haar op. Heel kort gesproken en meteen verder gereden naar de Goerzallee. Bij aankomst bleek dat dit 3 flats naast elkaar zijn, redelijk afgelegen in een buitenwijk. De flats hebben een stuk of 5 verdiepingen waar op iedere etage 3 deuren zijn. Achter die 3 deuren zijn weer 6 deuren. Je hebt je eigen kamer, maar deelt de keuken en douche met die andere 5 kamers. Gisteravond heb ik maar 1 persoon heel kort gesproken, een jongen uit Azië (vraag me a.u.b. niet wat zijn naam ook alweer was). Voor de rest was er niemand aanwezig, denk omdat het nog vakantie is. En aangezien ik geen tv, internet of iets te lezen had heb ik, om de tijd te doden, maar wat wandelingetjes gemaakt, evenals de eerste schnitzel gescoord (hoe kan het ook anders?!).
Wat trouwens ideaal is, is dat de Lidl, Aldi en Rewe om de hoek liggen. Ook ben ik even het centrum ingegaan om de Brandenburger Tor, de Reichstag en het jodenmonument te bezichtigen.

Het is best wel een vreemd gevoel om te weten dat mijn kamer (ongeveer 15 m2) mijn leefruimte wordt de komende 5 maanden. Ik heb altijd in huis gewoond, dus dat is even wennen. Maar ik heb er zin in de uitdaging aan te gaan!

Zaterdagavond heb ik de trein in Düsseldorf. Mijn volgende bericht zal dus vanuit Berlijn gestuurd worden zodra ik de mogelijkheid heb me op het wereldwijde web te begeven!

Greetings

Tom

  • 02 September 2010 - 17:04

    Elkeee:

    Niks om te laeze????
    En t bedrijfscadeau den ?? ;)

  • 02 September 2010 - 17:13

    Marjo En Joop :

    Tom, je had toch journalist moeten worden. Tot ziens in Berlijn!! Dan nodigen we je uit voor een biefstuk! (Literaturhaus Fasanenstrasse)

  • 02 September 2010 - 22:25

    Broertje:

    Veel succes, we zien ons met kerstmis!


  • 03 September 2010 - 08:41

    Stephanie:

    Vergeet je geen T.O.M TOM tv verslag te maken?;)

  • 05 September 2010 - 06:24

    Rita:

    Fijn dat je goed bent aangekomen, Tom. Je kennismaking kan beginnen!

  • 05 September 2010 - 21:53

    Buurman ''DE'' B:

    Heej bieeenk,
    En wie is het doa in Berlin? Nog un lekker Snitzelke noa binnen gewerkt :D? haha
    Nou ig bun weer de pleit op, ig hoaj dien site in de gaten! Nog veul plezeer.

    JOEWhajj

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Thorn

Tom

Actief sinds 05 Juli 2010
Verslag gelezen: 766
Totaal aantal bezoekers 28136

Voorgaande reizen:

23 Februari 2015 - 28 Mei 2015

Backpacken in Oceanië en Azië!

31 Januari 2012 - 01 Juli 2012

Afstudeerstage in Athene

01 September 2010 - 20 Februari 2011

Uitwisseling Berlijn

Landen bezocht: