Tijd voor een update! - Reisverslag uit Thorn, Nederland van Tom Peters - WaarBenJij.nu Tijd voor een update! - Reisverslag uit Thorn, Nederland van Tom Peters - WaarBenJij.nu

Tijd voor een update!

Door: tompeters

Blijf op de hoogte en volg Tom

25 Augustus 2010 | Nederland, Thorn

Met nog maar een week te gaan tot mijn vertrek naar Berlijn, vond ik het wel weer eens tijd voor een update! Hier komt 'ie...

De meeste zaken zijn inmiddels wel geregeld. Hoewel ik 3 weken terug nog omkwam in het regelwerk, is er inmiddels bijvoorbeeld al een bankrekening in Duitsland geopend, zijn de meeste beurzen aangevraagd (met uitzondering van de Erasmusbeurs, want de organisatie die dat regelt houdt kennelijk niet zo van alles op tijd geregeld hebben) en is de laptop gekocht!
Nu nog de laatste dagen werken en dan een laatste weekje vrij om alle puntjes op de i te zetten.

Inmiddels is ook de informatiestroom vanuit de school (Fachhochschule für Wirtschaft und Recht) op gang gekomen. Zo weet ik inmiddels dat de Deutsch Intensivkurs 2 weken lang duurt, van 09.00 uur tot 12.30 uur, wat dodelijk is voor mij aangezien ik normaal gesproken tot ongeveer 13.00 uur uitslaap (oké, soms wat langer...)
Verder heeft mijn ''Buddy'' Anna uit Berlijn mij gemaild, die mij de in's and out's van de stad gaat laten zien en me vertelt hoe alles in zijn werk gaat. Ik ben zelfs al uitgenodigd om een keer met haar en haar vrienden te gaan 'partyen' in de hoofdstad. Dat belooft wat!

Ben erg benieuwd hoe alles gaat verlopen en heb er zin in nieuwe mensen te ontmoeten. Over een weekje zal ik nu hopelijk aangekomen zijn in mijn Golfje!

Cheers


  • 25 Augustus 2010 - 17:18

    Rita:

    Voor jou gaat de tijd niet snel genoeg, Tom. Voor mij mag het bést wat langzamer hoor!

  • 25 Augustus 2010 - 17:52

    The Real Mink:

    weem is diene buddy? Is det unne soort "mentor" van dich op zelfde leaftied

  • 25 Augustus 2010 - 22:21

    Tom:

    joa die is ongeveer eave oad. Die leutj mich alles zeen van Berlien;)

  • 27 Augustus 2010 - 13:56

    The Real Pal:

    Nicenice veural det partyen met Anna en heur vriendinnen!

  • 28 Augustus 2010 - 20:35

    Christel :

    Hey Tom!
    Heel veel succes in Berlijn! Spannend allemaal...
    Als je haar maar goed zit;-)
    Veel plezier, Groetjes van Christel en de meiden van de Kapper

  • 01 September 2010 - 06:12

    M-F Tilmans:

    Je te surveille de loin et n'oublie pas le français....
    à +

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Thorn

Tom

Actief sinds 05 Juli 2010
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 28166

Voorgaande reizen:

23 Februari 2015 - 28 Mei 2015

Backpacken in Oceanië en Azië!

31 Januari 2012 - 01 Juli 2012

Afstudeerstage in Athene

01 September 2010 - 20 Februari 2011

Uitwisseling Berlijn

Landen bezocht: