Het regelwerk is begonnen... - Reisverslag uit Thorn, Nederland van Tom Peters - WaarBenJij.nu Het regelwerk is begonnen... - Reisverslag uit Thorn, Nederland van Tom Peters - WaarBenJij.nu

Het regelwerk is begonnen...

Door: tompeters

Blijf op de hoogte en volg Tom

30 Juli 2010 | Nederland, Thorn

Hallo iedereen!

Arrival forms invullen, verzekeringen regelen, auto schorsen, studiebeurzen regelen...het werk dat ik allemaal moet verrichten om voor een half jaar naar Berlijn te gaan, valt behoorlijk tegen. En dan praat ik nog niet eens over een Duitse bankrekening openen, OV opzeggen, personen machtigen en nóg meer beurzen aanvragen. Toch hoop ik en weet ik bijna zeker dat dit het allemaal waard is! Er belooft een bijzonder spannende tijd aan te breken.

Morgen ga ik eens mijn treintickets richting Berlijn boeken. Ik zal 1 september eerst met de auto daarheen gaan en de sleutel ophalen. In de auto kan ik dan veel spullen al meenemen. Vervolgens ga ik een aantal dagen later terug met de trein, om mezelf er dan definitief te vestigen. Nog maar 33 dagen...spannend, spannend spannend!

• 30 Juli 2010 - 07:06

Celina:

Heey,

Welke beurzen heb je allemaal aangevraagd...erasmus is nog nergens op BB te vinden toch??

Ik heb het allemaal rond...

Veel succes nog!

• 01 Augustus 2010 - 10:38

Mink:

Ja de groete uit Nederland!

• 01 Augustus 2010 - 18:19

Mink2:

Ja de groeten, en veel plezier

• 01 Augustus 2010 - 18:23

Pal:

is het boeken van de treinkaarten allemaal geregeld. Graag een spoedige update.

• 01 Augustus 2010 - 18:45

Mansiemans:

Esse toch in Berlien bus, num den ff veur Will ‘Fluffy’ Verheesen, Jo ‘Haakneus’ Den Bleijker en Anja ‘Haha’ Hamacher-Esser un cursus ‘Duits voor Gevorderden’ mit alsjeblieft;)

• 02 Augustus 2010 - 11:24

Mink3:

Veel plezier in Berlijn en veel studiegeluk!

• 18 Augustus 2010 - 13:53

Pascal Ressen :

Ik kan het niet bevatten, dat ik je een half jaar moet missen....